JAKI SPORT DLA TANCERZA?

Hej! Wszyscy wiemy, że godziny na sali są wystarczającym wysiłkiem fizycznym dla przeciętnego człowieka, ale często uprawiamy też inne sporty, czasem nie zdając sobie sprawy, że dla nas, tancerzy, są one niewłaściwe i nierzadko kontuzjogenne. Jak więc ,,dobrać'' do siebie dodatkową aktywność fizyczna? Sprawdźmy!



NIE!

1. Bieganie
Powszechnie popularna aktywność, tutaj się nie sprawdza. Może i jest to dobry sposób na kondycję, ale z pewnością nie sprzyja naszym nogom. Podczas biegania największy nacisk wywierany jest od kolana w dół. Mowa nie tylko o mięśniach, ale biegi szkodzą stawom. Zresztą, pomyślcie sami- sprinter, który biegnie z prędkością 40 km/h wywiera na swoje achillesy nacisk wartości trzech średnich aut. Oczywiście jak już biegamy, to dłuższe dystanse, więc i prędkość jest mniejsza, a co za tym idzie- nacisk, ale to i tak spore obciążenie, zwłaszcza dla nóg tancerza.

2. CrossFit
Nie wiem, czy ktoś wpadł na taki pomysł, ale na wypadek- ostrzegam: CrossFit wzmocni Waszą wydolność, kondycję, ale zbuduje Wam sylwetkę, która nie bardzo będzie pomocna w baletowym świecie.

TAK!

1. Pływanie
Rozluźnia mięśnie i jest przyjemne. Zdecydowanie polecane dla tancerzy, zwłaszcza przy intensywnych treningach.  Polecam przynajmniej raz w tygodniu wybrać się na basen, ale nie po to by przepłynąć 20 basenów kraulem w 5 minut, ale by spokojnie odpocząć pływając np. na plecach, czy żabką.

2. Yoga
Wzmacniająca, ale nie wycieńczająca. Ja osobiście nie mam aż tyle czasu by chodzić jeszcze na yogę, ale kiedy tylko mam okazję, korzystam i wynoszę z zajęć najwięcej ile się da:) Warto też wspomnieć, że yoga to praca nad oddechem i poznawaniem możliwości swojego ciała, co w sumie jest relaksującym zajęciem.

3. Pilates
Ćwiczenia wzmacniające, właściwe zwłaszcza dla tancerzy. Nie powiem, że nie jest męczący, ale na pewno satysfakcjonuje :). Ja miałam zajęcia z pilatesu podczas V International Intensive Ballet Summer School w Gdańsku, gdzie miałam świetne zajęcia z cudowną Panią Pauliną Mirą, fizjoterapeutką Polskiego Baletu Narodowego (Instagram- mira.paulina) . Zajęcia bardzo mi pomogły, były bardzo wartościowe, dlatego szczerze polecam ten rodzaj aktywności ;)

Mam nadzieję, że Wam pomogłam i post był przydatny. Tymczasem zapraszam Was na moje social media:
Facebook: Dancemania Blog
Instagram: witczakz


                                                                                                                      Zosia


Komentarze

  1. A jak z rolkami (długie dystanse) i jazdą figurową na łyżwach?

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

OKIEM TANCERZA- pointy Bloch Dramatica

BLOCH Warszawa❤️- recenzja

OKIEM TANCERZA- F. R. Duval